loading...

وب وان-طراحی سایت

اگر به دنبال بهبود شکل دندان های خود هستید، چند گزینه برای انتخاب دارید. برخی از محبوب‌ترین درمان‌ها برای این امر کامپوزیت های دندان و ونیرهای چینی هستند. به خواندن ادامه دهید تا بفهمید کدام

sh.shomali بازدید : 55 شنبه 23 مهر 1401 زمان : 12:02 نظرات (0)

اگر به دنبال بهبود شکل دندان های خود هستید، چند گزینه برای انتخاب دارید. برخی از محبوبترین درمانها برای این امر کامپوزیت های دندان و ونیرهای چینی هستند. به خواندن ادامه دهید تا بفهمید کدام یک برای شما بهترین است.
کامپوزیت دندان چیست؟
ونیرهای کامپوزیت نوعی پوشش دندان با حداقل تهاجم هستند که با استفاده از رزین کامپوزیت ساخته می شوند. کامپوزیت روی دندان های موجود شما قرار می گیرد و به شکل دهی دندان ها به شکل ظاهری مطلوب تر کمک می کند. ونیرهای کامپوزیت برای رفع تراشه های کوچک یا ترک های دندان ایده آل هستند، زیرا نیازی به پوشاندن کل دندان با رزین ندارید.
برای اینکه دندان های خود را برای استفاده از کامپوزیت آماده کنید، فقط به آماده سازی سبک نیاز است. سپس دندانپزشک شما از چسب چسبی استفاده می کند تا به چسبیدن رزین به دندان کمک کند. هنگامی که رزین اعمال می شود، به شکل دلخواه تراشیده می شود و تا سطح درخشندگی بالایی براق می شود.
روکش های چینی چیست؟
ونیرهای چینی اساساً «پوششهایی» به شکل دندان هستند که روی تمام سطح جلویی دندانها میروند. آنها معمولاً از چینی نازک (همانطور که از نام آن پیداست) ساخته می شوند، اما امروزه می توان آنها را از یک ماده کامپوزیت نیز ساخت.
برای آماده سازی، دندانپزشک شما باید دندان های موجود شما را سوهان بکشد تا روکش روکش را روی سطح جلویی قرار دهد. سپس دندانپزشک از دندان های شما قالب می گیرد و آنها را برای ساختن روکش به آزمایشگاه می فرستد. در این بین به شما روکش های موقت داده می شود تا بپوشید. هنگامی که روکش های شما آماده شد، آنها را با یک چسب چسبنده به روشی مشابه کامپوزیت ها اعمال می کنند.
چقدر دوام دارند؟
ونیرهای کامپوزیت می توانند بین 5 تا 7 سال دوام بیاورند. با این حال، این بستگی به عادات خود شما و همچنین میزان استفاده از کامپوزیت روی دندان شما دارد. روکش های پرسلن معمولا بین 10 تا 15 سال با مراقبت مناسب دوام می آورند.
چگونه از آنها نگهداری می کنید؟
هر دو باندینگ کامپوزیت و ونیرهای چینی دارای نگهداری مشابهی هستند. اولاً، همیشه باید با مسواک زدن دو بار در روز با خمیر دندان مورد تایید دندانپزشک، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. همچنین باید حتماً برای معاینات و تمیز کردن منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
دوم اینکه سعی کنید چیزهای سفت مانند یخ یا شیرینی های آب پز را نجوید. این در واقع میتواند به روکشها آسیب برساند و باعث ترک خوردن آنها به همان شکلی شود که میتواند به دندانهای واقعی شما آسیب برساند. به همین دلیل نیز سعی کنید از استفاده از دندان به عنوان ابزار خودداری کنید.
روکشها میتوانند درست مانند دندانهای طبیعی شما لکهدار شوند، بنابراین ممکن است بخواهید تا جایی که ممکن است از خوردن و نوشیدنیهای تیرهرنگ خودداری کنید تا تمیز به نظر برسند. همچنین توصیه می کنیم از سیگار کشیدن خودداری کنید.
در نهایت، هر مشکلی که ممکن است به روکش آسیب برساند، مانند دندان قروچه ( دندان قروچه) را برطرف کنید. دندان قروچه می تواند به مرور زمان روکش ها را از بین ببرد و همچنین مینای دندان های طبیعی شما را از بین می برد. NHS راهنمای مفیدی برای شما در مورد نحوه توقف دندان قروچه دارد.
قیمت آن چند است؟
قیمت کامپوزیت دندان را از 175 پوند برای هر دندان ارائه می دهیم. همچنین توصیه می شود که از قبل درمان سفید کننده دندان را انجام دهید که در مطب ما از 325 پوند شروع می شود. ونیرهای پرسلن می توانند از 495 پوند تا 1000 پوند برای هر دندان بسته به جایی که برای درمان مراجعه می کنید (از 495 پوند شروع می شود).
آیا می توانید آنها را حذف کنید؟
با ونیرهای کامپوزیت، این فرآیند کم تهاجمی است و کامپوزیت را می توان در آینده برداشت و دندان را به شکل اولیه خود بازگرداند. این یک راه حل ایده آل برای کسانی است که می خواهند ظاهر دندان های خود را بدون تغییر شکل یا اندازه دائمی آنها بهبود بخشند.
روکش های پرسلن را نمی توان برداشت، زیرا دندان ها سوهان خورده و برای همیشه تغییر شکل داده اند. تنها زمانی که روکشهای چینی باید برداشته شوند، زمانی است که با روکشهای جدید جایگزین میشوند.
آیا خطراتی وجود دارد؟
هر دو گزینه درمانی خطرات کمی دارند. در مورد ونیرهای کامپوزیت، احتمال تراشیده شدن آنها نسبت به ونیرهای چینی کمی بیشتر است و بنابراین هنگام اعمال فشار روی آنها باید مراقب باشید. رزین همچنین ممکن است از دندان طبیعی شما جدا شود، که ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که چسب بسیار کمی استفاده شده باشد. با این حال، زمانی که درمان خود را با یک دندانپزشک زیبایی با تجربه و قابل اعتماد کامل می کنید، نباید این اتفاق بیفتد.
روکش های پرسلن نیز به همین دلایل ممکن است از بین بروند یا ترک بخورند. با این حال، یک خطر اضافی ناشی از فرآیند تراشیدن مینای دندان است - افزایش حساسیت. شما می توانید پس از درمان افزایش حساسیت دندان ها را تجربه کنید، و اگرچه این حساسیت باید پس از مدتی از بین برود، حساسیت باقیمانده ممکن است باقی بماند.
نظرات نهایی: ونیرهای کامپوزیت در مقابل ونیرهای چینی
بنابراین، کدام یک برای شما بهتر است؟ در اینجا یک بررسی اجمالی استونیرهای کامپوزیت روشی کم تهاجمی، سریع و آسان برای به دست آوردن لبخندی است که همیشه آرزویش را داشتید. آنها مقرون به صرفه هستند و روند برگشت پذیر است، بنابراین اگر جوان تر هستید و در مورد متعهد شدن به روکش های چینی مطمئن نیستید، ممکن است گزینه خوبی باشد. آنها همچنین برای ترمیم براده ها یا ترک های دندان عالی هستند.
با این حال، اگر سیگاری هستید، توصیه می کنیم از ونیرهای کامپوزیت خودداری کنید، زیرا این کار می تواند کامپوزیت را زود هنگام لکه دار کند و ظاهر لکه دار روی دندان ها ایجاد کند. همچنین اگر عادت به جویدن ناخن دارید، گرفتن کامپوزیت توصیه نمی شود. ترک کردن این عادت بسیار سخت است و خطر شکستن یا ترک خوردن روکش ها را افزایش می دهد.
روکشهای چینی برای کسانی که میخواهند محلول دائمیتری داشته باشند، عالی هستند، زیرا عمر طولانیتری دارند و عموماً بادوامتر و مقاومتر در برابر لکه هستند. پرسلن همچنین می تواند طبیعی تر از کامپوزیت به نظر برسد. از آنجایی که چینی معمولاً روی لثه آسانتر است، به بیماران مسنتر توصیه میکنیم که این درمان را انتخاب کنند.
از سوی دیگر، اگر مطمئن نیستید که میخواهید به طور کامل به آنها متعهد شوید، روکشهای چینی گزینه خوبی برای شما نیستند. همانطور که اشاره کردیم، آنها را نمی توان حذف کرد و بنابراین آنها بیشتر یک سرمایه گذاری مادام العمر هستند. سرمایهگذاری اولیه نیز یک جنبه منفی درمان است، زیرا انجام چندین دندان میتواند هزاران پوند را به عقب برگرداند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 235
  • بازدید سال : 1,204
  • بازدید کلی : 10,295